Cultuurbezoek Royal Delft Museum

De groepen van het Marline Fritzius atelier in Amsterdam mogen een keer per jaar op kosten van de stichting op museumbezoek of op bezoek bij een andere culturele instelling.

De vrijdag groep van Janko Berman ging dit keer in het kader van dit cultuurbezoek naar het Royal Delft Museum in…Delft natuurlijk 🙂
De groep is uit Amsterdam vertrokken met een gehuurde bus, wat voor iedereen comfortabel reizen was.

Het bleek een interessant en prachtig museum waar je veel leert over de geschiedenis van Delfts Blauw aardewerk. Hoe het gemaakt werd (en wordt!), de geschiedenis en natuurlijk veel moois om te bekijken. Het is het enige overgebleven fabrieksmuseum van Delfts aardewerk.

Deelnemer Pieter vertelde onder andere over veel mooie vazen en prachtige tegels. Hij maakt zelf vooral veel beelden op het afasie atelier in Amsterdam bij de groep van Janko, en vond het zeer leerzaam en inspirerend. Ze kregen ook nog een lekkere lunch, en de dag was volgens Pieter zeker een geslaagd cultureel uitje te noemen!